This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Privacy Overview
MITEN MEISTÄ TULI ME – Stoodion tarina
STOODIO syntyi keväällä 2016, kun totesimme, että markkinoilta puuttuu yritys, joka pystyisi toimittamaan kaikille halukkaille verkkokaupan tarvitsemia johdonmukaisesti toteutettuja tuotekuvia ja -videoita ja jotka toimitetaan nopeasti, vaivattomasti, sekä erittäin kustannustehokkaasti.
Tarvittiin jotain uutta, jotain, joka pystyisi toimittamaan pienillekin verkkokauppoille ja vähittäisliikkeille yhtä laadukasta materiaalia kuin mitä oli Zalandolla tai Macy:llä oli mahdollista toteuttaa itselleen.
Hintatason olisi kuitenkin oltava kilpailukykyinen ja prosessin oltava mahdollinen kaikille, koosta riippumatta.
Tarvittiin siis luotettava yritys, jonka varaan asiakkaat voisivat uskoa tuotekuvauksensa.
Richard on kokenut ja maailmaa kiertänyt prosessien ammattilainen, Riitta taas lukuisissa pääkaupunkiseudun liikkeissä ja boutiqueissa ammattitaitonsa hankkinut stailisti ja Heka taas on edellisissä myyntialan posteissaan törmännyt lukuisia kertoja tuotekuvien saatavuuden ongelmiin. Meillä oli mielestämme hyvä tiimi, joka voisi yrittää löytää tähän ongelmaan sopivaa ratkaisua.
Kun me sitten löysimme StyleShootsin ja Orbitvun, joiden upeiden, automaattisten kuvauskonseptien avulla voisi ratkaisu löytyä ja me saisimme toteutettua unelmamme, päätimme syksyllä 2016 avata STOODION.
Alussa meitä oli siis 3. Nyt meitä stoodiolaisia on jo 13. Tiimimme on hyvin kansainvälinen ja täynnä eri osa-alueiden ammattilaisia. Tuotekuvista meillä vastaa 4 valokuvaajaa, 3 kuvankäsittelyn ammattilaista, 3 kokenutta stailistia ja toimintaa pyörittämässä on lisäksi myyjä ja 2 prosessien ja logistiikan osaajaa.
Tutustu koko nykyiseen tiimiimme täällä.
Me olemme saaneet lyhyen matkamme aikana palvella tuotekuvauksen tai kuvakonsultoinnin saralla jo yli 290 suomalaista ja kansainvälistä yritystä.
Me tuotamme vuodessa yli 50.000 viimeisteltyä tuotekuvaa ja -videota niin verkkokauppaan, kivijalkaan, keskusliikkeille, maahantuojille, valmistajille kuin suunnittelijoille.
Matkamme jatkuu ja studiomme on aina valmis. Palveluksessanne.
OTA YHTEYTTÄ JA KYSY LISÄÄ
Related Posts
Tasokuvaus toimii aina!
Tasolla kuvattavat tuotteet ovat verkkokaupan pidetyin ja käytetyin kuvaustapa. Tasolla voidaan kuvata nopeasti, johdonmukaisesti, tehokkaasti ja edullisesti. Etenkin asusteet, lasten vaatteet, erilaiset pakkaukset, ruoka- ja kuvasommitelmat ovat kiitollisia tasolla kuvattavia.
Pystykuva, nukkekuva, torsokuva, näkymätön nukkekuva, leijuva kuva; rakkaalla lapsella on monta nimeä
Kuvaamistamme vaatteista suurin osa kuvataan joko ns. näkymättömän nuken päällä tai henkarilla vapaasti riippuvana. Tämä on monesti paras tapa osoittaa kuluttajalle tai potentiaaliselle asiakkaalle tuote sellaisena kuin se on suunniteltu. Tuote istuu, laskeutuu ja näyttää juuri siltä, kuin olette sen ajatellut.
Mikä on dpi?… ja miksi emme käytä sitä.
Meiltä kysytään usein, onko kuviemme resoluutio esim. 300 dpi:n -laatuiset ja joskus meitä pyydetään ottamaan kuvat uudelleen 300 dpi:n resoluutiolla. Dpi ( dots per inch ) tarkoittaa tulostetun kuvan fyysistä pisteiden tiheyttä. Eli kuinka monta mustepistettä tulostetaan tuumalle, esimerkiksi kun kuva siis tulostetaan paperille. Dpi ei siis korreloi mitenkään digitaalisten valokuvien laadun tai resoluution kanssa. Digitaalisesti …